• LOGIN
  • Geen producten in je winkelmand.

Veel managers en marketeers worstelen met het prijs- en distributiebeleid voor hun product of dienst: ‘Heb ik de juiste prijs gesteld in verhouding tot de concurrentie? Past de prijs bij ons imago? Wat betekent een prijswijziging? En wat is de waarde voor de klant en via welke kanalen wordt de markt benaderd?’ Veel vragen en een ogenschijnlijk eenvoudig antwoord: ‘Versterk je merk- en distributiewaarden en je winst door het juiste prijsbeleid’.

Door goed te kijken naar de prijszetting, het prijsbeleid en de mogelijke distributie van producten en/of diensten kan je tot 4 keer meer effect behalen op de bedrijfswinst.

Deze training geeft inzicht in de componenten die invloed hebben op de prijzen en distributie mogelijkheden. De verschillende stappen voor een optimaal pricing proces komen aan bod en innovatieve prijszetting- en distributiemethodes worden uiteen gezet, zodat u in staat bent te anticiperen op de onstabiele economische situatie .

Doelgroep

De training is geschikt voor marketeers, Account Managers en Sales Managers die een beter beeld willen vormen bij het bepalen prijs en distributiebeleid.

Resultaat

Na afloop van deze training kan je een goed beeld vormen bij het belang van het geven van een goede tariefstelling aan je producten en/of diensten. Je weet hoe je de waarde kunt bepalen en welke achterliggende strategieën en methodieken liggen. Ook ben je bekend met de verschillende distributiemodellen en ben je in staat om voor jouw product en/of dienst het juiste distributiekanaal te selecteren.

Programma

  • Het belang van de prijs in waardecreatie
  • De prijsformule
  • Schaduwcalculatie, total cost of ownership, target cost, fair price
  • Waardeperceptie door uw klant: hoe komt u erachter?
  • Waar wordt waarde gecreëerd
  • Begrijpen van de pricing game (prijszetting, prijsstrategie, pocketprijzen, prijswaterval, prijsbandbreedte)
  • Bet optimale pricingproces: in 7 stappen naar een beheerste en gedragen prijsstrategie en mplementatie;
  • Waardecreatie door prijsdifferentiatie
  • Inzicht in de krachten die uw prijszetting beïnvloeden
  • Prijsstrategieën
  • Prijszettingsmethodes en productline pricing
  • Waarde van distributie
  • Opzetten en beheren van distributiekanalen
  • De rol van tussenhandel
X

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Sinteno maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Sinteno zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website. Meer informatie over het gebruik van cookies en/of persoonlijke gegevens kunt u vinden in het Privacy Statement van Sinteno.

Sluiten