Algemene informatie
Het succes van een deelname aan een beurs of vergelijkbare contactdagen, wordt niet alleen bepaald door de aantrekkelijkheid van jouw stand. De juiste voorbereiding en aanpak tijdens dit soort evenementen leiden tot een perfect resultaat en laten bij jouw doelgroep de beste indruk achter.
Met de Leerlijn Beursverkoop & netwerken wordt je bewust gemaakt van de succesfactoren ten aanzien van een deelname aan een beurs of vergelijkbare contactdagen, met de bedoeling dat het rendement sterk zal toenemen en tot veel nieuwe leads en orders zal leiden.
Doelgroep
De Leerlijn Beursverkoop & netwerken is een zeer geschikte training voor iedereen die het maximale rendement uit zijn deelname aan beurzen en andere contactdagen wil halen. Direct persoonlijk contact en netwerken staan hierbij centraal.
Programma-onderdelen
• Doelgroep en verkoopstrategie bepalen
• Dresscode en algehele voorbereiding
• Communicatiestijlen
• Verbale versus non-verbale communicatie
• Effectieve vraag- en luistertechnieken
• Bezoekers aanspreken
• Kopers en kijkers herkennen
• Spiegelen aan de ontvanger
• Omgaan met verschillende typen bezoekers
• Vergroten van de bezoekersinteresse
• Klantgerichtheid als attitude en herkennen van koopsignalen
• Omgaan met weerstand en klachten
• Verschillende situaties en scenario’s
• Beïnvloedingsvaardigheden
• Controle houden over een gesprek
• Prioriteiten stellen en omgaan met meerdere bezoekers tegelijkertijd
• Afsluitfase en actiepunten definiëren
• Opvolging van gemaakte afspraken
• Persoonlijk actieplan
Inclusief
• 12 maanden toegang tot een interactieve online leeromgeving
• Onbeperkte hulp buiten de opleidingsuren in de vorm van telefonische en E-mail ondersteuning.
Resultaten
Na het volgen van deze module ben je in staat om:
• Concrete doelstellingen te formuleren voorafgaand aan een beurs of contactdagen
• Wat de algehele beurs etiquette is
• Hoe je bezoekers en geïnteresseerden moet aanspreken
• Aan wie vragen te stellen en hoe je dit effectief kunt doen
• Hoe je snel een potentiële klant kwalificeert
• Wat je op een beurs of contactdagen met bezoekers bespreekt
• Prioriteiten te stellen op basis van de beschikbare tijd
• Welke structuur ten grondslag ligt aan een succesvol beursgesprek
• Meer Omzet, meer Winst!
• Leuker werk.