Algemene informatie
Verkopen is niet alleen een logisch proces gebaseerd op inhoudelijke gronden en scherpe technieken, maar ook sfeer en relatie zijn minstens zo belangrijk. Tijdens de Leerlijn: Basis verkoopvaardigheden / Junior accountmanager gaan we uitgebreid in op beide aspecten. We behandelen verschillende verkoopmodellen. Je leert de behoeftes van de klant te bepalen en het vertrouwen te winnen. Daarnaast ondervindt je hoe om te gaan met bezwaren en hoe je een gesprek succesvol afsluit. Als laatste leer je verschillende verkoopgesprekken te voeren waarmee je je verkooptechnieken aanscherpt.
Doelgroep
De leerlijn is gericht op iedereen die een goede basis wil leggen ten aanzien van het voeren van goede en gestructureerde verkoopgesprekken.
Programma-onderdelen
• Communicatiestijlen
• Omgaan met verschillende typen klanten
• Bepalen verkoopstrategie en doelgroep
• Telefonische vaardigheden
• Structuur in je telefoongesprek
• Je valkuilen aan de telefoon
• Verwachtingen van de klant in relatie tot de telefoonbehandeling
• Vergroten van de klanttevredenheid
• Verbale versus non-verbale communicatie
• Effectieve vraag- en luistertechnieken
• Klantgerichtheid als attitude
• Omgaan met weerstand en klachten
• Verschillende situaties en scenario’s
• Beïnvloeding- en onderhandelingsvaardigheden
• Controle houden over een gesprek
• Afsluitfase en actiepunten definiëren
• Persoonlijk actieplan
Inclusief
• 12 maanden toegang tot een interactieve online leeromgeving
• Onbeperkte hulp buiten de opleidingsuren in de vorm van telefonische en E-mail ondersteuning.
Resultaten
Na het afronden van de workshop ben je in staat om:
• Vergroot zelfvertrouwen
• Een klantgericht telefoongesprek te voeren
• Verkopend argumenteren
• Beter eisen, wensen en koopmotieven achterhalen
• Effectief pareren van tegenwerpingen en bezwaren
• Meer omzet, Meer Winst!
• Leuker werk!