• LOGIN
  • Geen producten in de winkelwagen.

MARKT ONDERZOEKER

Algemene informatie
Met een commercieel marktonderzoek breng je de trends en ontwikkelingen op de markt in kaart. Ook inventariseer je de concurrenten die zich op de markt bevinden en de mogelijke doelgroepen. Uiteindelijk doe je op basis van je bevindingen aanbevelingen aan je bedrijf. Hierbij geef je aan op welk segment de klant zich richt en waarmee rekening gehouden moet worden?

Doelgroep
De Leerlijn Commercieel marktonderzoek richt zich op ervaren commerciële medewerkers, accountmanagers of salesmanagers die de basiselementen van managen van marktonderzoek willen beheersen en onderbouwde aanbevelingen naar de organisatie willen doen.

Programma-onderdelen
• Het belang van de prijs in waarde creatie
• De prijsformule
• Waardeperceptie door je klant: hoe komt je erachter?
• Schaduwcalculatie, total cost of ownership, target cost, fair price
• Het optimale pricingproces: in 7 stappen naar een beheerste en gedragen prijsstrategie en implementatie
• Prijszettingsmethodes en productline pricing
• Prijsstrategieën
• Marketingplan en klantwensen
• Toepassen van de 4 P’s
• Marktaandeel en marktgroei berekening
• Portfolio-analyse en de BCG-matrix
• Producten en diensten onderzoek
• Doelstellingen van onderzoeken en verkoopplanning
• SMART uitwerking van onderzoek en verkoopplanning
• Verbeteren van commerciële vaardigheden
• Verbeteren van presentatievaardigheden
• Afsluittechnieken en maken van actieplannen

Inclusief
• 12 maanden toegang tot een interactieve online leeromgeving
• Onbeperkte hulp buiten de opleidingsuren in de vorm van telefonische en E-mail ondersteuning.

Resultaten
Na het afronden van de workshop ben je in staat om:
• De volgende afzetmarkt en (in)directe concurrenten in kaart te brengen
• Het SWOT-model effectief in te zetten
• Hoe je de achtergronden van een marktonderzoek moet managen
• Effectief een marktanalyse op te zetten
• Onderzoeksresultaten te analyseren
• Op welke wijze je onderzoeksresultaten moet rapporteren en presenteren
• Hoe je op basis van je onderzoeksresultaten aanbevelingen kunt voordragen
• Op basis van de verkregen informatie een goed onderbouwd prijsbeleid te voeren
Bekijk programma

Terug naar vooraanmelding



Compleet in opleiden

Algemene Voorwaarden

Sinteno is een volle dochter van IQ4Learning
Sinteno Attitude
top

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Sinteno maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Sinteno zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website. Meer informatie over het gebruik van cookies en/of persoonlijke gegevens kunt u vinden in het Privacy Statement van Sinteno.

Sluiten