• LOGIN
  • Geen producten in je winkelmand.

ITIL Foundation v4 met examen

In deze online cursus ITIL Foundation v4 met examen leer je alle basisbeginselen en kernbegrippen rondom ITIL V4. ITIL is de internationaal erkende toolset en het referentiekader om beheerprocessen binnen de ICT organisatie in te richten. Naast een introductie in ITIL doorloopt deze cursus de volledige toolset.

Bij de de online cursus ITIL Foundation v4 met examen is inbegrepen:

  • Examenvoucher
  • Proefexamens
  • 6 maanden onbeperkt toegang

ITIL is weggelegd voor iedereen die actief is binnen de IT wereld zoals IT-medewerkers, IT-managers, projectmanagers en servicedesk medewerkers.

Met de ITIL Foundation certificering toon je aan over de kennis te beschikken van de Service Levenscyclus, zoals beschreven in de 5 kernboeken van ITIL:

  • Servicestrategie
  • Service-ontwerp
  • Servicetransitie
  • Serviceproductie
  • Continue Serviceverbetering

Doelgroep

IT professionals.

Resultaat

Na het afronden van de online cursus ben je bekend met de theorie achter ITIL versie 4 en ken je de kernbegrippen. Tevens ben je optimaal voorbereid om het ITIL v4 examen te halen. Na afloop van dit examen behaal je de officiële ITIL certificering.

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Inhoud

Tijdens de online cursus worden de volgende onderwerpen behandeld:

De basisbegrippen en principes van ITIL

  • Service en Value
  • Service Relationships

De 4 dimensies van ITIL:

  • Organisatie en mensen
  • Informatie en technologie
  • Value stream en processen
  • Partners en suppliers

De 7 ITIL Guiding Principles:

  • Focus on value
  • Start where you are
  • Progress iteratively with feedback
  • Collaborate and promote visibility
  • Think and work holistically
  • Keep it simple and practical
  • Optimize and automate

Service Value System

  • Service value chain elementen; Plan, Improve, Engage, Design & transition, Obtain / Build, Deliver & support

Service Value Chain

  • Inputs, Outputs en de rol in het ondersteunen van de Value Streams
  • ITIL practices die de service value chain ondersteunen: Continual Improvement (inclusief het continual improvement model); Change control; Incident management; Problem Management; Service request management;  Servicedesk; Service level management

Het doel van de volgende ITIL practices:

  • Information security management
  • Relationship management
  • Supplier management
  • Service configuration management
  • IT asset management
  • Business analysis
  • Deployment management
  • Monitoring and event management
  • Release management

Inbegrepen

Certificaat van deelname ja
Voortgangsbewaking ja
Geschikt voor mobiel ja
Studieadvies Onze consultants zijn beschikbaar om je te voorzien van studieadvies.
Studiemateriaal Gecertificeerde docenten met uitgebreide kennis over de onderwerpen.
Service Service via telefoon of e-mail.

Duur

21 uur

Beschikbare taal

Engels

Online toegang

6 maanden

Home

VOLG DEZE CURSUS
  •  675,00 1.650,00 Excl. BTW per 365 dagen
  • 21 Uren studieduur


Compleet in opleiden

Algemene Voorwaarden
Sinteno Attitude
top

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Sinteno maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Sinteno zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website. Meer informatie over het gebruik van cookies en/of persoonlijke gegevens kunt u vinden in het Privacy Statement van Sinteno.

Sluiten