• LOGIN
  • Geen producten in je winkelmand.

Soms heb je het gevoel dat het door je bedrijf gevoerde marketingbeleid ‘scherper’ zou kunnen. Je ziet bijvoorbeeld dat de concurrentie een aantal zaken slimmer aanpakt. Of dat bepaalde ontwikkelingen sneller gaan dan verwacht (bijvoorbeeld op online gebied), waardoor klanten weglopen.

Als je wilt weten hoe je het marketingbeleid kunt aanscherpen dan is deze training een goede keuze.

De training verschaft je de kennis én de vaardigheden om marketingvraagstukken om te zetten in het juiste commerciële beleid. Je leert hoe je een goed marketingplan op een consumentenmarkt of een B2B markt opstelt, en hoe dat plan concreet kan worden uitgevoerd binnen jouw organisatie.

Kortom: je leert hoe het marketingbeleid van je organisatie kan worden aangescherpt en hoe dit beleid concreet moet worden uitgewerkt in een operationeel marketingplan.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor managers, adviseurs en professionals die op praktische wijze inzicht willen krijgen in de strategische elementen van marketing en (mede)verantwoordelijk zijn voor het marketingbeleid van een product, dienst of merk.

 

Resultaat

  • U kunt uw markt doelgericht analyseren
  • U heeft inzicht in de manier waarop u betekenisvol kunt zijn voor uw (toekomstige) klanten
  • U heeft een waardepropositie geïdentificeerd en geformuleerd voor uw organisatie
  • U weet welke vormen van marktbewerking relevant zijn voor uw organisatie
  • U past uw actuele kennis over strategische marketing, klantwaarde en klanttevredenheid toe op uw organisatie
  • U heeft inzicht in de ervaringen en de belevingen van uw klanten en het contact dat uw organisatie met uw klanten heeft
  • U kunt het marketingproces intern optimaliseren
  • U bouwt aan een effectieve marketingstrategie die aansluit op uw organisatiedoelen

Programma

  • Begrippenkader van de marketeer
  • Transitie van marketing
  • Het marketingplanningsproces
  • Aansluiten van marktbehoeften- en wensen op de strategische ambitie
  • Inspelen op diverse klantgroepen en -behoeften: customer insights, customer journey, customer touchpoints
  • In kaart brengen van de klantbehoeften: Value Proposition
  • Canvas Waarde creëren voor de klant en de organisatie: businessdoel, klantwaarde creëren, sleutelproblemen identificeren
  • Regisseren van klantcontact: klantervaring, klantbeleving en klantcontactstrategie
  • Beter inzetten en laten aansluiten van marketingmiddelen
  • Marketing, organisatie en implementatie
  • Schrijven van een strategisch marketingplan
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
X

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Sinteno maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Door gebruik te maken van deze website geef je impliciet toestemming voor het gebruik van cookies. Sinteno zal zorgdragen dat het gebruik van cookies geen of geringe gevolgen heeft voor de persoonlijke levenssfeer van de gebruiker van deze website. Meer informatie over het gebruik van cookies en/of persoonlijke gegevens kunt u vinden in het Privacy Statement van Sinteno.

Sluiten